Live vs Scris sau altele forme de 'întâlnire'
De ce evenimentele 'pe viu', 'față în față' sunt atât de importante
Este plin internetul de rezumate, structuri de prezentări, articole și cărți. Din și despre toate domeniile, cu scheme, exemple, grafice, desene și metode. Și mici sau mari și unice, secrete.
Și totuși sălile maeștrilor sunt pline.
Ale celor care vor să se expună. Și să răspundă la întrebări. Și să intre în detalii, cu deschidere.
Și totuși... De ce Piața San Pietro e plină duminică de duminică? Că doar orice preot, în cadrul unei slujbe, citește din aceleași cărți, dă, de obicei, aceleași pilde și emite, adresează aceleași îndemnuri de sute de ani.
De ce sălile de concerte sunt pline ochi, când, cu tehnologia de azi, poți sta in colțul preferat al casei tale și poți auzi / urmări concertul, piesa de teatru sau expunerea, meciul de fotbal tehnic vorbind, mult, mult mai bine și mai comod?
Răspunsul meu este că doar acolo poți simți energia celui sau celor care vorbesc. Sau cântă, sau dansează. Sau înoată, aleargă, sau joacă un joc. Și tot doar împreună cu ei poți fi parte din acel eveniment, uneori nu doar ca și auditoriu.
Și pentru că un acel anume concert, teatru, spectacol, expunere, eveniment sportiv este și va fi mereu special și unic.
Așa cum timbrele cele mai valoroase sunt cele ascunzând mici defecte, acele mici excepții, așa și o întâlnire dintre un auditoriu și ce l-a adus acolo - un vorbitor, maestru, învățător, trupă, echipă, ansamblu, grup, interpret, orchestră - are unice mai multe aspecte.
Contribuția, amprenta energetică a vorbitorului este unică, mai întâi ca și ființă, apoi se adaugă încă ceva deosebit, o 'aromă', o particularitate energetică în funcție de ce va prezenta / interpreta, cânta și, poate cel mai important, amprenta sa energetică în acel moment. Toate acestea fac ca un eveniment să fie absolut unic și irepetabil.
O întâlnire, un concert, o prezentare, curs, discurs, lecție, meci, piesă de teatru ș.a.m.d.
Chiar și un film văzut de două ori succesiv, imediat, 'în buclă', va fi perceput diferit, pentru că receptorul este altul: deja îmbogățit de mesaj, un pic mai obosit sau mai entuziasmat.
Desigur, putem să luăm în considerare și factori mai '3D', mai palpabili: contextul în care evenimentul are loc, faptul ca niciodată textul unei prezentări nu va cuprinde toate explicațiile și elementele pe care un vorbitor, un autor, le va, sau le-ar putea prezenta prin viu grai în expunerea sa. Doua expozeuri ale aceluiași prezentator nu vor fi identice. El nu este identic în cele două momente. Considerând că sunt succesive, la mică distanță în timp, el va avea în plus minim experiența primei expuneri, poate și a răspunsurilor la niște întrebări, din care unele pot fi noi chiar și pentru el.
Pe de altă parte nici primitorul nu este același.
Cuvântul cheie aici este 'interactivitate', și, să fim înțeleși, un schimb, energetic dar și de altă natură, în funcție de felul evenimentului. Adică prezentatorul, interpretul dă, dar și primește energie sub forma atenției. Acolo unde merg atenția și intenția, acolo se duce și energia. Se aplică și aici. Auditoriul îl susține și îl încarcă pe 'vorbitor', și acesta le dă ce au agat ei prin prezența acolo să primească: muzica, dans, cunoștințe, experiențe.
La un concert interactivitatea poate fi chiar și: 'am aplaudat asa de tare și de mult, încâ în loc de un 'bis', cât dă artistul de obicei, s-a întors de trei ori!' La un meci, și nu numai, interactivitatea nu se rezumă la interacțiunea cu sportivii, ci și cu ceilalți spectatori din 'auditoriu'.
Pentru unele evenimente trebuie să-ți faci, însă, temele de acasă. Chiar și la un eveniment sportiv înțelegi altfel ce vezi dacă știi și întelegi regulile jocului.
La evenimentele introductive 'The Journey' are sens să participi, pentru a beneficia cu adevărat de ceea se petrece acolo, dupa ce ai citit în prealabil cartea lui Brandon Bays, 'Călătoria', deci, iată, evenimentul live necesită de-a dreptul lectura corespondentă!
O nota unică dă și momentul prezentării, de exemplu concertul de anul nou. Important este și locul unde evenimentul are loc: unii preferă de departe să fie parte la concerte la Ateneu fața de alte locații.
De cele mai multe ori vorbim de o combinație înre toate acestea.
Și aici vă invit să considerați semantica lui 'eveniment' în sensul lui inițial, de bază: eveniment este ceva care se petrece, o 'întâmplare', de regulă cu o incidență mai mică, ceva rar, deosebit. Presupune întotdeauna o experiență unică, nemijlocită. Unii îl definesc ca "orice fenomen local și instantaneu sau stare locală și instantanee".
Un răsarit de soare este un eveniment, o întâlnire, lansarea unei rachete, o expoziție, premiera unei piese de teatru, a unui concert sau film. Evit să dau ca și exemplu pe cele aparent încărcate negativ. Hiroshima a fost un eveniment. În principiu cam orice are loc în mod neregulat, extins 'excepțional', și, aș zice, pentru care cineva / ceva s-a pregătit. Ceva rar, deosebit, excepțional.
Un alt argument extrem de puternic pentru a participa la un eveniment live este 'atmosfera'. Nu multe lucruri se pot compara cu atmosfera din tribunele unei competiții sportive. Bunăoară, toți cei care au fost la concertul 'The Wall' sigur au ascultat de cel puțin 10 ori albumul și au văzut măcar odată filmul. Și totuși s-au dus și la evenimentul live.
Toate acestea m-au făcut să înțeleg de ce prezentatorii autentici au, chiar și în această eră a informației, sălile pline, și vă invit să reflectați la acestea.
Terapiile, de exemplu, se fac 'live', însă marea majoritate implică o componentă energetică disponibilă doar la întâlnirile directe.
Vă invit să participați, de câte ori aveți ocazia, la prezentări live, pe viu adică, la seminarii, ateliere, concerte și alte evenimente din sfera voastră de interese.
Avantaje: toate cele de mai sus, ba chiar și efecte secundare de care ați putea beneficia: expunere, participare, integrare și apartanență sociala, la modul general sau legat de o anume comunitate, întâlnirea cu alții pasioanti și implicați în același domeniu, cu viziuni, înțelegeri și opinii care vă pot fi interesante.
Evident, cele scrise mai sus ar fi avut un și mai mare efect povestite prin viu grai si față în față; vă așteptăm la prezentările noastre!
Aceste elemente fac ca fiecare eveniment să fie unic:
-
Locul de desfășurare
- Speakeri / Invitați speciali
- Decor și amenajări
- Materiale promoționale și branding; suport de curs
- Echipamente tehnice (sunet, lumini, proiector, ecrane)
- Data și ora evenimentului
- Starea audienței / participanților